Tukioppilastoiminta

Mannerheimin lastensuojeluliitto on toteuttanut tukioppilastoimintaa vuodesta 1972 alkaen, kehittäen käytäntöjä sekä kouluttaen tukioppilasohjaajia. Varsinainen tukioppilastoiminta tapahtuu itsenäisesti koulujen sisällä, mutta kahdesti vuodessa MLL Mikkelin yhdistys kokoaa kaikkien seitsemän yläkoulun tukioppilaat yhteen, jakamaan tietoa ja tapaamaan toisiaan.

Mikkelin alueen tukioppilastoimintaa toteuttavat yläkoulut ovat Anttolan yhtenäiskoulu, Haukivuoren yhtenäiskoulu, Kalevankankaan koulu, Lyseon koulu, Rantakylän yhtenäiskoulu ja Urheilupuiston koulu.

Tapaamisten lisäksi yhdistys jakaa avustuksia kouluille tukioppilastoiminnan toteuttamiseen.Avustukset jaetaan Golf Porrassalmi ry:n vuosittain järjestämän Hyväntuulen golf-kilpailun tuotoista. Yhdistys on myös keväisin tarjonnut tukioppilaille mahdollisuuden päästä kokeilemaan golfin pelaamista.